DURADA: dues sessions d’una hora.
MATERIAL:
- Imatges.
- Projector.
- Ordinadors.
OBJECTIUS:
- Fer ús de les TIC.
- Exercitar la memòria.
- Tenir capacitat de retenció.
- Saber identificar els diferents barris.
DESENVOLUPAMENT DE L'ACTIVITAT/PROCEDIMENT:
Des de l’assignatura de coneixement del medi social hi ha l’apartat del canvi de barris d’una ciutat.
-Com és el nucli antic de la ciutat? Què hi trobem?
Des de l’assignatura de coneixement del medi social hi ha l’apartat del canvi de barris d’una ciutat.
Trobem preguntes com:
El Barri Vell de Girona està ple de carrers, s'articula al voltant de la Catedral d'una sola nau construïda entre els segles XIV i XVII. Als seus peus s'estén el Call o barri jueu, un laberint de carrerons on destaca el Centre Bonastruc ça Porta. També hi trobem el monestir romànic de Sant Pere de Galligants, l'ex-col·legiata gòtica de Sant Feliu on es conserven les relíquies de Sant Narcís (patró de la ciutat), el passeig arqueològic, la Muralla, els Banys Àrabs i les cases de l'Onyar.
- Canvis que s'hagin observat del barri vell.
Voreres, botigues- comerç, turisme, població, universitats, reformes als parcs naturals, reforma a la Muralla,...
Un cop explicat aquest apartat del tema i adquirits els conceptes de nucli antic i barri nou, els alumnes aniran a l’aula d’informàtica i cercaren a través de la xarxa imatges o elements dels diferents barris de Girona.
A la següent sessió, passarem una sèrie d’imatges amb diapositives de power point i els alumnes hauran d’identificar si les següents imatges són del barri antic o no.
En cada imatge s’anomenaran les característiques de cada part de la ciutat i es justificarà perquè és o no del barri antic.
Algunes de les imatges són les següents:
COM S’AVALUARÀ:
- Reflexionar sobre el què han après per poder fer una valoració.
- La identificació correcta dels diferents barris.
- Saber fer un bon ús de les TIC.
. - Aquirir els coneixements i assolir els objectius proposats.
Hola companyes!
ResponEliminaCreiem que la idea de l'activitat que plantegeu és bona, però caldria desenvolupar-la d'una altra forma, de manera que fos més dinàmica.
Pensem que es podria resumir d'una forma més clara i fer l'activitat en una sessió i no en dues.
Fins aviat noies!