Activitat 4


TÍTOL: Anàlisi de la ciutat de Girona.


DURADA: Dues sessions d'una hora.


OBJECTIUS:

- Aprendre a buscar i saber seleccionar la informació.
- Desenvolupar la creativitat.
- Potenciar el treball cooperatiu.
- Reflexionar sobre la història i la seva evolució.


MATERIAL:

- Ordinadors i impressora.
- Paper mural.
- Materials per decorar (colors, retoladors, papers, tisores, cola,...).


DESENVOLUPAMENT DE L'ACTIVITAT/PROCEDIMENT:

Primerament el mestre, farà una introducció de la història de la ciutat de Girona, per situar els alumnes, per reflexionar sobre els fets que van passar, i comparar com és la ciutat actualment. Es podrà generar un debat, a on els alumnes es posin en situació, i reflexionin sobre el per què van passar els fets i per què eren i passen les coses.



Aleshores, els alumnes, per grups, mitjançant les TIC, hauran de buscar informació sobre la ciutat de Girona.

Els continguts que hauran de buscar seran:

- Els barrisGirona està dividida en 9 barris i 31 sectors:

Centre: Barri Vell, Mercadal i Carme
Eixample: Sant Narcís, Eixample Nord i Eixample Sud
Est: Sant Daniel, Torre Gironella, Pedreres, Font de la Pólvora, Vila-roja i Gavarres
Mas Xirgu: Mas Xirgu
Montjuïc: Montjuïc
Nord: Pedret, Pont Major, Muntanya de Campdorà i Pla de Campdorà
Oest: Sant Ponç, Fontajau, Taialà, Germans Sàbat, Domeny Nord i Domeny Sud
Santa Eugènia: Hortes, Santa Eugènia de Ter i Can Gibert del Pla
Sud: Palau, Avellaneda, Montilivi i la Creueta

- Les tradicions i festes: fira del llibre i la rosa de Sant Jordi, festes majors de barri, la diada nacional de Catalunya: l'11 de setembre, festa de Sant Narcís, Calvacada de Reis, setmana santa i Girona temps de flors.

- El climaEl clima és mediterrani, al límit de la característica fonamental d'aquest clima -la sequera estival, amb prou feines percebuda alguns anys a la zona de Girona- i amb una oscil·lació entre els freds de l'hivern -són habituals les glaçades entre desembre i el febrer- i les calors de l'estiu -màximes superiors als 30 ºC durant la canícula- que li atorguen, en conjunt, un caràcter més extremat que als climes litorals, però sense arribar a la continentalitat de les conques interiors de Catalunya. Girona està dins de la zona temperada.



Un cop recollida tota la informació, elaboraran un mural, que es dividirà en diverses parts, a on desenvoluparan el que ja han après. Una part a on hi haurà el clima hivern/estiu, i que es vegin les diferències de temperatures.
També una part a on hi hagin algunes de les festes, i una petita descripció de que es fa, i quina època de l'any.


COM S'AVALUARÀ:

S'avaluarà la destresa a l'hora de cercar informació, que la informació trobada tingui coherència amb el que el mestre hagi demant, saber treballar en equip, la participació, la creativitat i la forma d'elaborar el mural, clar, net, ordenat,...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada