Activitat 2

TÍTOLRepresentem la ciutat sobre paper.

DURADA: Una sessió d'una hora a l'aula i sortida d'un matí.


OBJECTIUS:


- Conèixer què és un croquis i les seves utilitats.
- Fer un treball d'observació i anàlisi críticament.
- Analitzar el punt d'observació del croquis.
- Potenciar l'autonomia.
- Capacitat de plasmar la realitat en el paper.


MATERIAL:


- Paper, llapis, goma i un suport.


DESENVOLUPAMENT DE L'ACTIVITAT/PROCEDIMENT:


Primerament el mestre presentarà l'activitat a l'aula un dia. Explicarà als alumnes què és un croquis. Un croquis és un dibuix a on es veu representada una imatge o una idea. En el croquis no es dibuixen detalls concrets, sinó un esbós. En aquest cas els hi explicarem que cada alumne durà a terme el seu croquis, i que per això realitzarem una sortida a la Muralla de Girona. Aquesta explicació durarà uns quinze minuts aproximadament, i llavors es farà el temari que toqui. I el dia següent de la sortida el dedicarem a parlar sobre l'experiència que han tingut els alumnes del croquis, i comentarem els punts dels dibuixos, les muntanyes, rius, edificis més importants, etc.

Per una part serà un treball una mica dirigit, perquè delimitarem els punts a representar, però per altra banda, ells donaran més o menys importància a alguns elements, com edificis, arbres,...

Posteriorment penjarem els treballs de tots els alumnes a l'aula o al passadís de l'escola, perquè tots vegin com han fet el seu dibuix.


És important realitzar aquest tipus de treballs a l'aula, perquè els alumnes, a part de ser ells qui confeccionen el croquis i tenen l'experiència d'anar a un punt concret, representar la realitat i es fixen amb l'entorn, amb les característiques del poble o ciutat, i a partir de l'observació es plantegen preguntes.
A partir d'aquest treball ens podem imaginar si el paissatge pot crèixer més, en el sentit de si poden fer-se més edificis, de si es veu vegetació, arbres, muntanyes, espais buits, si la ciutat és gran/petita, si hi ha poca gent o no, a què es dediquen, si és una zona tranquil·la, si prefereixen viure en una ciutat/poble/ muntanya, quins sectors hi predominen a la ciutat (serveis, indústria)


COM S'AVALUARÀ:

S'avaluarà a partir de l'implicació per fer el croquis, per els elements què han donat més importància, per els comentaris que hagin fet a l'aula el següent dia, les reflexions que sorgeixin a l'aula sobre la ciutat.

1 comentari:

  1. Hola de nou!

    Primerament, volem comentar-vos que hi ha algunes faltes d'ortografia que caldria repassar.

    Creiem que l'activitat està ven estructurada, però seria una mica complexa que els alumnes hagin de trobar resposta pel carrer a les preguntes plantejades. Pensem que, mínimament el professor ha de facilitar als alumnes fonts d'informació per millorar-los la recerca.

    Fins aviat!

    ResponElimina